Praxe v Dragon Internet a.s.

Praxe v Dragon Internet a.s.

Ve druhém ročníku střední školy je povinná praxe ve firmě v oboru, který studujete. Vybral jsem si tedy firmu Dragon Internet a.s., která má sídlo v Kosmonosích u Mladé Boleslavi. Rozhodl jsem se jít na praxi právě sem, protože firma byla dlouhou dobu mým poskytovatelem internetového připojení. Také jsem se chtěl naučit něco více v oboru počítačových sítí, protože škola mi toho v tomto směru zatím moc nedala. Bál jsem se, abych nedělal nějakou podřadnou práci, která mi žádné nové zkušenosti nedá. Očekával jsem, že budu jezdit s techniky ke klientům a jen podávat náčiní a učit se od nich.

První den po příchodu do firmy jsem se seznámil se svým nadřízeným, ten mě dovedl do servisní kanceláře, kde jsem se seznámil s dalším kolegou. Postupně jsem se poznal s mnoha dalšími zaměstnanci a dokonce i s majitelem firmy. Můj kolega mi první den udělal malé „školení“ a naučil mě nové věci, které jsem dělal následující dva týdny. Po té mě provedl celou budovou, měl jsem dokonce možnost si prohlédnout hlavní servery firmy.

Servisní kancelář Servisní kancelář Část věcí na opravu Opravený iPad

K mé práci jsem využil zkušenosti, které jsem sám dříve nabyl. Také jsem se naučil hodně nových věcí od kolegy, který je zběhlý v mnoha odvětvích IT. Ovšem nepoužil jsem žádné naučené věci ze školy, teoretické znalosti mi byly v praxi k ničemu. Pochopil jsem věci, které mi byly ve škole nejasné, a učitelé mi je nedokázali srozumitelně vysvětlit. Naučil jsem se konečně i něco s hardwarem, na což jsem ve škole marně dva roky čekal. Firma totiž funguje i jako iServis pro zařízení značky Apple.

Moje práce nebyla jednotná, firma Dragon běží na „rodinném“ principu, kdy zaměstnanci nedělají pouze svoji práci, ale když mohou, tak pomáhají kolegovi třeba úplně v jiném oboru. Mým hlavním úkolem bylo nastavování Wi-Fi routerů. Možná se to zdá jako úplně nezábavná a jednoduchá práce, ovšem když mi bylo umožněno už první den obsloužit svého prvního zákazníka, začalo mě to docela bavit. Další, s čím jsem kolegovi pomáhal, bylo čištění a odvirování PC a notebooků. Zařízení jsem čistil jak ze stránky hardwaru, tak i softwaru. Měl jsem přístup ke kompresoru, stlačenému vzduchu a dalším pomůckám pro mechanické čištění, ale také flash disk s mnoha utility, které mi pomáhaly vyřešit problémy s PC a zároveň vyčistit stroje od malwaru a veškerého bloatwaru, který PC zpomaloval.

Poškozená záda iPadů Macbook Pro k přeinstalaci na OS Windows Výměna pamětí RAM u Macu Vyčištění starého PC

Kolega většinu času věnoval opravě zařízení značky Apple. Za dobu mé praxe opravil několik kusů iPadů, iPhonů a dalších věcí. U těchto oprav jsem občas pomáhal jen podržet určitou část, ani jsem se do toho pouštět nechtěl. Tato zařízení mají uvnitř velmi malé komponenty a vše se může jednoduše pokazit. Většina oprav se týkala nefunkčního slotu pro SIM kartu či rozbitého předního skla digitizéru. U obou těchto oprav je nutné ze zařízení vyndat jak přední digitizér, tak i obrazovku pod tím, což velmi komplikuje opravu a hrozí riziko poškození jiných funkčních částí. Takovou práci bych opravdu dělat nechtěl, už jen když jsem viděl, kolik miniaturních střepů rozbitého skla si kolega zadřel do ruky. Měl jsem však příležitost vidět, jak jsou zařízení této značky poruchová. Jen mě zarazilo, jak velká je poruchovost vzhledem ke kvalitě komponentů. Jsem rád, že nejsem fanouškem Applu.

Praxe mi uběhla velmi rychle, chodil jsem tam rád a líbilo se mi pracovat v kolektivu mladých lidí. Každý den jsem přišel kolem osmé hodiny a většinou jsem ve firmě zůstával do čtyř hodin odpoledne. Čas plynul bleskovou rychlostí, některé dny bych tam klidně i zůstal déle. Do školy se mi moc nechtělo, i když se blížil konec roku. Seznámil jsem se s mnoha příjemnými lidmi a dokonce si vytvořil i nové přátele. Kolega mě naučil mnoho nových užitečných věcí, které jsou potřebné pro budoucí práci v oboru IT, za což jsem mu velice vděčný. Také jsem se naučil pracovat a hlavně komunikovat se zákazníky, řešit problémy tváří v tvář s klienty. Doufám, že jsem mu alespoň trochu pomohl a ulehčil práci a nastávajícím studentům můžu tuto firmu pro praxi v IT jedině doporučit.


Podobné články

Poslední články

· Zahraniční stáž v Anglii... (26.09.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (15.07.2016)
· Druhý rok studia oboru I... (12.09.2015)
· Googlím, proč nejde Goog... (01.12.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (26.09.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (15.07.2016)

Komentáře

  1. jindra

    dne 18. června 2015 00:50

    "jak jsou zařízení této značky poruchová" - no, za rozflákaný displej opravdu ale Apple nemůže...

  2. Dominik Fryč

    dne 18. června 2015 07:11

    To je pravda, ale v tomto případě jsem myslel spíš vady SIM slotů a celkově poruchovosti základových desek.

  3. Marek Černák

    dne 24. června 2015 21:24

    Hoj,

    pěknej článek. Jak ses do té firmy dostal? Není zvykem, že si student SŠ vytipuje firmu na praxi a oni ho automaticky vezmou Úsměv

    Ale pěkně tě zapojili, super popsaný. Jinak s poruchovostí nesouhlasím. Mylsím, že to je u každé značky vesměs podobné. iPhony mám od roku 2008, také mám už rok Macbook i iPad a nikdy jsem nezaznamenal žádný problém. Takže já se na to zase dívám z druhé strany. Nejsem fanoušek Androidu ani Windowsu a Apple vychvaluji, kde se dá Úsměv

    Navíc mi je sympatické, že od doby, kdy funguju na Applu nekradu SW, ale poctivě ho kupuju, ale to je detail Šklebící se

  4. Dominik Fryč

    dne 25. června 2015 23:25

    Ahoj, díky moc. Úsměv No nebylo to tak těžké, napsal jsem asi tak o půl roku dříve, praktikanta berou pouze jednoho, tak mě přijali. Já navíc nejsem ten typ studenta, který jde do firmy na praxi jen hrát si hry na notebooku a nic nedělat, já se tam chtěl hlavně něco naučit, vyzkoušet si práci se zákazníky a tak celkově se naučit pracovat v kolektivu a to se mi podařilo. Úsměv

    O té poruchovosti vím své i od kamarádů, takže si stojím na svém názoru. Nemám rád jablka, takže v tomhle jediném se neshodneme. Šklebící se

  5. Anonymní Linuxák

    dne 02. září 2015 10:07

    Jsem rád, že nejsi fanoušek Applu

  6. Waldis

    dne 29. září 2015 21:49

    Přijde mi to hodně nesmyslné. Firma Dragon Internet a.s. dělá v oboru IT ale hlavně je autorizovaný reseller značky Apple to znamená že bude řešit závady Applu ne jiných značek jako jsou stroje od Microsoftu, Samsungu a podobně. To že někdo vidí za týden 15 iPhonů je naprosté minimum protože v Brně je dílna kde se rozebirají stroje značky Samsungu a to by ses divil kolik jich maj denně minimálně 15. Pokud nemáš rád Apple určitě je to poznat protože tento článek obsahuje nesmysly a né fakta. Je třeba soustředit se na veškeré produkty na trhu a ne hodnotit jednu značku se kterou si měl možnost se potkat. Apple jako jiné firmy chybičky má. Nejsou ale v takové míře aby se o ní dalo mluvit jako o nekvalitní značce to je úplný nesmysl. Většina servisovaných iPhonů iPadů a maců je dokurvená uživatelem který neumí produkty Apple používat. Nejde o to jak s tím někteří jedinci hází ale spíše o to jak se snaží nad systémem získat nadvládu. Uživatel androidu si přeje nadvládu nad zařízením je to vlastně takový sims kde se staráš o procesy a chod aplikací a je na tobě co si kde zvolíš. Ale musíš respektovat že někdo si nepřeje starat se o telefon Mrknutí Apple funguje jak má.

  7. Dominik Fryč

    dne 29. září 2015 22:18

    Přijde mi vtipné, že podle mých tří vět zaměřených proti Applu soudíš, že celý článek obsahuje nesmysly. Nejsem fanoušek Applu hlavně kvůli jeho softwaru. Zbytečně sem motáš ostatní výrobce, jako třeba Samsung, o kterém právě vím, že je také dost poruchový. Je to ale hlavně proto, jak moc je v ČR rozšířený. Taky, že ho nemám zrovna v lásce.

    Pořád znovu dokola rozebíraná hádka mezi fanoušky Applu a Androidu, jinak to nevidím. Tohle má být článek o praxi, žádný útok na Apple. Píšu jen realitu a mé postřehy, jak to opravdu se zařízeními značky Apple je. Až budu psát článek "proč nemám rád Apple", vyjádřete se prosím tam.

  8. Waldis

    dne 29. září 2015 22:33

    Napsal jsi že Apple je poruchový. Nezlob se na mě ale ne to nesmysl. Mrknutí

  9. Ajdinas

    dne 23. března 2016 15:00

    V první řadě - ahoj Úsměv I já přispěju trochou vody do mlýna Android/Windows vs. Apple, ale neber to jako útok, myslím to v klidu Mrknutí Tvůj názor ti neberu a respektuju ho, ale přijde mi dost neobjektivní napsat, že Apple je poruchové zboží, když se firma očividně zajímá o opravu pouze Apple produktů. To je jako kdybys pracoval v opravně nějaké jiné značky (třeba Samsung) a řekl, že Samsung je poruchové zboží, protože jste jich v opravně měli mnoho. Je jasné, že když se firma zabývá opravou určitého zboží, tak to rozbité zboží prostě bude mít a pravděpodobně ho bude hodně, ať už je v globálním měřítku poruchové a nebo s ním jen uživatelé zachází tak, jak nemají.
    Přiznám se, Apple mám ráda, ale tady nejde o to, co preferuju, spíš mi šlo o objektivitu vůči ostatním značkám.

Vyhledávání
Autor blogu
Dominik Fryč
Dominik Fryč
Je mi 26 let, jsem bloger, student IT a baví mě webdesign.
Anketa
Máte v mobilu NFC?




TOP Články
Nejčtenější
TOP 10 Android a... (55341)
První zkušenost ... (53484)
Zombie apokalyps... (49784)
Rozdíl mezi geek... (49133)
Recenze autokemp... (39596)
Nejdiskutovanější
První zkušenost s ... (46)
Zombie apokalypsa 21... (36)
Proč je Windows 8 l... (22)
První rok studia ob... (13)
Co je to vlastně bl... (12)
Komentáře
Petr Kopinec u článku
Zahraniční stáž v Anglii #...
Mariee u článku
Co je to vlastně blogování...
Majka u článku
Co je to vlastně blogování...
Svoby u článku
Zahraniční stáž v Anglii #...
Iu u článku
Rozdíl mezi geekem a nerde...