Reklamy kolem nás

Reklamy kolem nás

Chtěl bych napsat krátký článek o reklamě. Jak působí na lidi a svět kolem nás a jak by svět vypadal bez ní. Před napsáním tohoto článku jsem si četl několik jiných článků a slohových prací na toto téma, tak chci článek vést trochu jiným směrem, aby na internetu nebyl další skoro stejný článek o reklamě. Hlavní podstatou tohoto článku je čtenáře donutit zamyslet se nad reklamou, jak ovlivňuje jeho a okolí kolem.

Reklama je všude

Opravdu v dnešní době není lehké nenarazit na reklamu. Ať už na ulici, na billboardech, v MHD, v rádiu, v televizi, na internetu, no prostě úplně všude. Vzniká čím dál tím více firem a přece každá firma chce být známá, tak investuje do reklamy. A to samozřejmě způsobuje čím dál tím více reklam. Trochu mi to připomíná jeden díl seriálu Futurama, kdy byly v budoucnosti reklamy i ve snech.

Google reklamy

Reklama na internetu

Pro mě, jakožto každodenního uživatele internetu je tato reklama nejhorší. Setkáváte se s ní na většině stránkách. I na mém blogu je reklama, protože využívám neplacený hosting. Vezmeme si třeba Google. Každý ho denně používá, tak určitě víte o čem píšu. Zkusil jsem vyhledat dotaz dovolená a z prvních dvanácti odkazů na začátku stránky bez rolování (pokud počítám i sloupek napravo) jsou pouze 3 skutečné výsledky (obrázek nad tímto odstavcem). Věřím tomu, že Google potřebuje peníze, ale tohle množství je opravdu moc. (Podobný článek o reklamách na Googlu napsal Tomáš Erlich)

Svět bez reklam

Umíte si představit svět bez reklam? Mnozí lidé nadávají, když jim do filmu střihnou několikrát reklamy. To je pochopitelné, ale umíte si představit, jaké by to bylo bez nich? Vezmeme-li si třeba soukromou televizi. Reklamy jsou jediným přínosem financí a bez nich by tato televize neměla na koupi nebo výrobu pořadů. Nebo filmy, bez reklamy byste se o nich jen těžko dozvěděli a některé filmy by ani nevznikly. A pak třeba samotný internet. Díky reklamám máte plno aplikací, programů a her zadarmo, zadarmo třeba videa na YouTube, internetové služby a dokonce i Facebook. Vždyť Facebook je zadarmo hlavně díky reklamám.

Vyhledávání Google v roce 2015 (obrázek Tomáše Erlicha)

A to je konec mé krátké úvahy nad reklamou. Nemůžu říct, že mi reklama vadí nebo jí zbožňuji, musím jí brát jako součást života. Možná jednou začnu s Google AdWords a reklama mi bude vynášet na správu tohoto blogu. Zajímalo by mě, jak reklamu berete vy. Podělte se o váš názor napsáním do komentáře. Doufám, že vás článek alespoň na chvíli donutil se nad tím zamyslet.


Podobné články

Poslední články

· Zahraniční stáž v Anglii... (26.09.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (15.07.2016)
· Druhý rok studia oboru I... (12.09.2015)
· Googlím, proč nejde Goog... (01.12.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (26.09.2016)
· Zahraniční stáž v Anglii... (15.07.2016)

Komentáře

  1. MrPierc

    dne 05. červen 2013 16:03

    Díky reklamě jsem se přestal dívat na televizi (asi 7 let zpět). Reklamy umí být hlavně velmi otravné, protože na diváka tlačí s afektem a umělostí - tím vzniká (alespoň pro mě) antireklama. Už kvůli té otravnosti si to just nekoupím. Zato reklama, která je jiná, vtipná, umělecká a netlačí, mě dokáže zaujmout. Většinou si to nekoupím, ale někdy mě zláká. Přesto na 90% si nic podle reklamy nekupuji. Když něco potřebuji, tak si před tím pročtu recenze a až podle toho se rozhoduji. Nenechám se zlákat nablýskaným filmečkem s hezkou slečnou, která se směje, když drží nový mobil. Dnes je ale vše cílené, aby se prodalo, nacpalo do bytů a donutilo koupit ještě jeden kus. Ještě a ještě! Ještě si to můžeš dovolit! Vem si půjčku, zadluž se, jen ať můžeš kupovat. Kupuj, kupuj kupuj. Dále mě mrzí, že se i do artových projektů cpou reklamy - typicky virální či podivná videa. Umělec tam vytvoří něco z kamenů a je smutné, že to je láhev limonády. Díky produktu se stane slavným, ale ztratí tím kredit jako umělce. Zaprodal se a stává se z něj kurva. Reklama je sice dobrá v aplikacích, díky kterým pak bývají zdarma, ale většinou reklamy jen škodí a otravují okolí. Kdyby nebyla, bylo by na světě lépe. Lidé by možná více přemýšleli a nezabývali by se kravinami, jako, který kečup je ten nejlepší.

  2. Dominik Fryč

    dne 05. červen 2013 16:40

    Díky za zajímavý komentář. Věřím, že reklama dokáže odlákat diváka od sledování televize. Já sám na televizi koukám tak dvakrát do měsíce. Zatím mě asi žádná nenalákala ke koupi daného produktu, jak píšeš, spíše odlákala. Je jasné, že pokud jde o něco dražšího, tak si určitě nebudu vybírat podle reklamy. S těmi umělci, no moc na televizi nekoukám, takže mě teď nenapadá nějaká určitá reklama, ale dokážu si to představit. Je pravda, že je reklama otravná, ale hodně by toho bez ní nebylo, ani třeba zkušební nebo free verze.

  3. Matt

    dne 03. červenec 2013 20:37

    Reklama je všade a často otravná, ale bez nej by sa mnohé programy, ebooky a iné veci nedali pozerať/čítať zdarma. Osobne nemám rád vtieravé reklamy. Pokiaľ pomôžu, napovedia alebo zaujmu, tak nevidím dôvod nekliknúť, nepozrieť si ju.

  4. Dominik Fryč

    dne 08. červenec 2013 21:18

    S tvým komentářem samozřejmě souhlasím. Svůj názor na to jsem vyjádřil ve článku a v předchozím komentáři, takže není třeba z mé strany ještě komentovat. Já také nemám rád vtíravé reklamy. Je pravda, že když třeba vidím lákavou reklamu na něco, co potřebuji nebo na něco, co se mi líbí, také nevidím důvod nekliknout.

Přidat komentář

Jméno: *
Email: *
Webová stránka:
Komentář:
Vyhledávání
Autor blogu
Dominik Fryč
Dominik Fryč
Je mi 19 let, jsem bloger, student IT a baví mě webdesign.
Anketa
Máte v mobilu NFC?




Doporučuji
TOP Články
Nejčtenější
TOP 10 Android a... (45954)
Zombie apokalyps... (29402)
První zkušenost ... (25391)
Proč je Windows ... (18579)
Čištění notebook... (17658)
Nejdiskutovanější
Zombie apokalypsa 21... (36)
První zkušenost s ... (27)
Proč je Windows 8 l... (22)
První rok studia ob... (11)
Co je to vlastně bl... (10)
Komentáře
Daniel u článku
Googlím, proč nejde Google...
Vladimír Weissman u článku
Rozdíl mezi geekem a nerde...
Radka u článku
Začínám kreslit
Dani3la u článku
Zombie apokalypsa 21. stol...
Lucie u článku
Googlím, proč nejde Google...
Reklama